torsdag 28 maj 2009

Beviset är här

Nu är det bevisat att fotbollen är det största evenemanget i Europa. Det är aftonbladet som rapporterar att finalen för Champions League och Eurovision Song Contest båda var planerade till den 22 maj 2010. Men nu flyttas finalen i Eurovision för att ge plats för fotbollen.

Men ännu är det år 2009 och jag kan inte låta bli att känna en besvikelse över att drömfinalen uteblev vad gäller spelet. Jag har ännu inte förstått hur United lyckades tappa ALLT efter Barcelonas första mål men jag har inte heller förstått varför Barcelona inte spelade ut. Visserligen finns alltid rädslan för att förlora men Barcelona tilläts rulla boll och kunde ha bjudit på en föreställning likt den i El Classico.

Jag tror att det är första gången som jag har varit med om att ett mål resulterat i att kvalitén sjunkit i en match. Jag tror knappast Barcelonas fans bryr sig om hur matchen var med tanke på resultatet men jag hade gärna sett att United bjudit på motstånd. Matchen började riktigt bra första fem minuterna med hög intensitet. Sen kom Barcelonas mål och istället för att tänka att det är 80 minuter kvar glömde Uniteds spelare hur man spelar fotboll. Enkla passningar slog till fel adress och misstagen ville inte upphöra. Det fanns ingen glöd hos Manchester United. Då är det svårt att vinna en final.

Till helgen spelas sista omgången i Spanien och Italien. Jag kommer att hålla tummarna för att Zlatan ska vinna skytteligan.

(Foto UEFA)

3 kommentarer:

  1. Jag vill påtala att Aftonbladet INTE är en vetenskaplig källa. I övrigt vågar jag inte uttala mig.

    SvaraRadera
  2. Det var en bra och rolig match. Allt måste inte alltid vara fullt fart framåt från båda lagen. Barca dominerade och spelade mycket fin fotboll, taktiskt, försvarsmässigt och anfallsmässigt oerhört bra genomfört. United kom inte till pga av det.

    Njut av att Barca gjorde en välgenomförd match som gjorde United dåliga. /b

    SvaraRadera
  3. Det går alltid att lita på Aftonbladet. Låt oss konstatera att detta är en seger för de som vill se både schlagern och fotbollen.

    Vad gäller Champions League kan vi nöja oss med att säga att segern var rättvis.

    SvaraRadera