måndag 25 maj 2009

Juni, juli...

På onsdag 27/5 äger den stora finalen i Champions League rum och för mig är det också det inofficiella slutet på fotbollsäsongen ute i Europa. De stora ligorna är redan avgjorda och snart börjar en evig längtan till nästa säsong. Jag ser verkligen fram emot det som kan bli en mycket sevärd final men jag vet också att efteråt kommer jag att känna ett tomrum.

Varje år längtar jag till den här tiden på året för det är då som ligorna i Europa får sina mästare och även vinnaren i Champions League koras. Men när pokaler och medaljer har delats ut börjar abstinensen. Silly season kan vara rätt underhållande men som gör att jag älskar fotbollen är spelet. Aningen det är på plats på arenan eller kring en tv med polarna är det fantastiskt att se skådespelet som är fotboll. Snabba, tekniska lirare eller hårt kämpande vattenbärare, alla bidrar de till världens mest sevärda sport. Alla matcher är visserligen inte sevärda men det är få saker som slår en riktigt välspelad fotbollsmatch. Det gäller att passa på och njuta på onsdag för sen följer en flera månader lång väntan på nästa säsong.

(Bild hämtad från allshares.ucoz.com)

2 kommentarer:

  1. Fick ni bord till finalen?

    SvaraRadera
  2. Jajamän! Ibland lönar det sig att vara stamgäst på sin sportbar. Mer om matchen kommer att följa på sidan.

    SvaraRadera